how to..

..

Jag fick frågan hur jag får till fina linjer, om jag använder mig av något speciellt och ska väl på bästa sätt försöka förklara detta nu.


Då det gäller eyeliner så använder jag mig av en välvessad kajalpenna och försiktighet.
Kajal pennan heter Maybelline master drama liner (du finner den på Kicks) och ger ett galet intensivt resultat.
Använder man inte den pennan kan man göra eyelinern mer intensiv med en svart ögonskugga och en smal borste och har man inte en smal pensel så kan man använda sig av en topps men va försiktig så du inte blir svart-smulig överallt ;) Om man vill ha ett intensivt resultat vill säga.



Jag ska även försöka förklara med bilden nedan hur jag gör/använder när jag gör andra skarpa linjer.

I vissa stunder gör jag en grund med en kajal i samma färg som ögonskuggan jag valt att använda mig av.
Jag drar en svagare linje där jag vill ha brytningen för att sedan dra på skuggan.

Andra stunder så känner jag mig lite tuffare och kör på med en hårdare mindre  enbart och vill man verkligen ha skarpa linjer och köra på utan kajal som en början så får man vara ganska försiktig så ögonskuggan inte rasar och smular så det blir en suddig linje.

Jag hoppas jag förklarar så ni förstår annars får ni säga till att jag får skärpa mig ;)

Kommentarer :

#1: Monrou

SV: jo, de är coolt med sånna intressen :)



jag bor mitt i gbg, han bor en bit utanför, tar ca 1 timma med bussen men typ 20 min med bil, men han har inte körkort än så han får åka buss :P

fast just nu är han hos sin mamma som bor ännu längre bort och hjälper henne att renovera hennes bil, så får se om han är klar till imon helt enkelt :)

skriven
#2: Amanda - Mamma till Aurora, född 20/1-12 ♥

sv. ja visst är dom snygga, bara 50 kronor på rean!! :D



tack så mycket, fattar precis! :D du är grym! :)

kram

skriven
#3: Emma

Va jag önskar att jag kunde sminka mig! Även fixa hår. Hehe. Men en sån penna kanske vore nått. :D

skriven

Kommentera inlägget här :